2013. július 4., csütörtök

Joanne Kathleen Rowling-Harry Potter és a....

Egyszer (?) megígértem a lányomnak, hogy elolvasom az összes Harry Potter könyvet.
2013 júniusában íme elkezdem megvalósítani ezt a fogadalmat...


1. Harry Potter és a bölcsek köve 
-Június 27-július1
-Jaj, de ismerős minden.
-Borzalmas ez a borító.
-A könyvben sokkal szánalmasabbnak képzelem Harryt. 





    2. Harry Potter és a titkok kamrája

    -Július1-július 3
    -Ez a borító is rémes.
    -Gileroy Lockhart-ot még piperkőcebbnek            képzeltem. A filmben is színes talárokban pörgött?
      -Hopp, találtam kicsi kis különbségeket, de jó.      (Pókok felfedezése)
                             -Miért nem tudom letenni a könyvet?

 3. Harry Potter és az azkabani fogoly

    -Július 3-július 6
   -Jaj, de csúf ez a könyv.
    -De jó, itt is vannak apró különbségek a filmhez    képest!

  4.Harry Potter és Tűz Serlege

    -Július 6-július 12
    -Nagyon tetszett, ahogy a könyv indul.
    -Több humor volt benne, mint eddig bármelyik kötetben. 
    -Filmben ez a kedvenc részem.
    -Hihetetlen Kathleen fantáziája, rengeteg jó ötlet.
                            -Sajnálom a rengeteg részt, amit kihagytak a filmből. Csak azt tudom ajánlani, hogy mindenki olvassa el a könyvet. Főképp a H.P. rajongók. 
                            -Borító....no comment.  
                        

                           5.Harry Potter és a   Főnix Rendje
  -Július 12-25 Tragikusan nehezen ment az olvasás, ezért húzódott ennyire el. Annyi idő alatt olvastam el, mint a többi hat kötetet. :) Vicces  
  -Itt is voltak ötletek, amik tetszettek, de rémesen túlírtak éreztem. Talán a rettenetes ellenszenvem Umbridge iránt szította ezt az érzést.
 -Hát igen, a filmes feldolgozás itt már alaposan eltér a könyvtől. Igazából a Logbottomos részekhez nem kellett volna nyúlni. A filmes feldolgozás igazi vesztese ő. 

6.Harry Potter és a Félvér Herceg

 -Július 25-26 Nos, igen. Tetszett. Nagyon is.
-A filmet egyáltalán nem értettem, amikor először láttam, igazából ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy el kell olvasnom a könyvet, mert ez így harmat gyenge. A könyv elolvasása után  szerencsére mindent értek. 
                        -Talán az egyik legkreatívabb résznek nevezném ezt a részt.
  
7.Harry Potter és a Halál ereklyéi
-Július 27-július 30.
-Vegyes érzések, mert volt, ami nagyon tetszett benne, de stílusában ismét túlírtak éreztem. A legjobban az a kontraszt bosszantott, ami  a bujdosás hosszúsága , és a végén odavetett magyarázat sablonossága között áll fenn. 
-Ismét el kell mondanom, hogy tisztelettel adózom az írónő fantáziája előtt, mert hihetetlen ötlete vannak.


Összességében egy nagyon jó sorozatnak tartom a Harry Pottert és csak sajnálni tudom, hogy nem gyerekként olvastam, mert úgy biztosan több élményt adott volna. Az Roxfort hangulata és az egész miliő fantasztikusra sikerült, akárcsak a kviddics és a varázslények, tantárgyak. Tényleg hozza azokat a kérdéseket, amik az ifjúságot leginkább érdekli, barátság, bizalom, jövőkép. Viszont amivel nem tudtam megbarátkozni, az maga Harry Potter. Érte lehet rajongani, lehet csodálni, de szeretni nem tudtam. Nem tetszett a jelleme, semmi egyedit nem találtam benne. Sokszor bosszantott, és sajnáltam a barátait, akik állandóan szívtak miatta. 
Monumentális sorozat ez egy gyerek számára, és nagy erénye, hogy a könyv nyomán sok gyerek elkezdett olvasni, sorra jelentek meg az igényes kiadású és tartalmú ifjúsági könyvek hazánkban. Személy szerint nem tenném meg kötelező olvasmánynak, pláne érettségi tételnek, de nyári olvasmánynak ajánlanám a gyerekeknek.  


     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése