2017. november 16., csütörtök

Novellás November

A tavalyi évben részt vettem egy kihíváson a molyon, melynek célkitűzése volt, hogy minden nap olvassunk el egy novellát. Nem tűnik nehéznek, de elárul, hogy az. Nagyon nehéz következetesnek maradni, rossz, hogy néha csak annyi ideje van az embernek, hogy egy kis szösszenetet olvasson, és a saját olvasmányok nem haladnak. Így idén, habár a játék újraindult, nem vettem részt benne. (Bár belevágtam egy mese kihívásba, ami ugyanez csak mesékkel, mítoszokkal.) Ennek ellenére több novellát is olvastam a 2017-es évben, és elhatároztam, hogy rendezek magamnak egy 
"Novellás Novembert" .
 Nagyon jól alakul:


Fotó: Koi Zoltán


Szabó Magda- Mézescsók Cerberusnak című kötetéből szemezgettem főként.

11.01. Szabó Magda-Ezüstgolyó 5
De jó újra itt kalandozni Szabó Magda családi emlékei között.
A keresztanyja vitrinjének hátsó polcán állt ez a furcsa ezüstgolyó, amiről kiderül, hogy egy régi hagyomány kapcsolódik hozzá. Egy papírszeletre felírták a vágyukat, a nagyon titkosat, s körbetekerték egy darab sztaniollal. Évek alatt, amíg nem teljesült a vágy, mindig rákerült újabb réteg papír a csokoládékról….


11.02.Szabó Magda-Özseni 5
Nagyon régóta keresem ezt a novellát, egyszer olvastam, hallottam, és nem emlékeztem miben szerepelt. A Szabók tizennégyen voltak testvérek, s hogy a kis Magdus meg tudja őket nevezni, az apja írt a nevekből egy disztichont. Csak később derült ki, hogy egy név kimaradt a sorból.

Ki, s miért? Özseni.

11.03. Az özvegyek ebédje 5
Most sírjak vagy nevessek? A legmegkapóbb nekem ismét a családi hagyományok, -itt az özvegyek gondozása. Nagyon kedves és őszinte vallomás ez az írónőnek, aki betöltötte a nyolcvanadik évét, amikor ezt megosztotta velünk. Köszönjük!


11.04.-11-05. Szabó Magda-A nyár tanúi 5
Ismét egy gyerekkori emlék, ismét egy halál. Egy nyár, Magda, Tigris és Cincu meséje.


11.06.Szabó Magda-Isten homlokán
Gyermekkori emlék.

11.07.Szabó Magda-A muranói hattyú 5
Minden tárgyhoz egy egész legenda kapcsolódik. Így a kis üveghattyúhoz is.


( Koronásat nem találtam. Különleges lehetett ez a családi emléktárgy.)

11.08. Parti pénteken 4
Hogy ez most valóban Jablonczay Lenke válasza volt-e Szabó Magda kérdéseire, vagy az írónő önmagához intézett kérdéseinek betűbe vetülése? Nem tudom.


11.09. Egy doboz fű Melindának 5
Annak igazolása ez a történet, hogy az életben gyakran csak később kapjuk meg a válaszokat.
Emlékezetes lesz.


11.10. Dragomán György: Orvosság 4

11.11. Mészöly Miklós- Varjak 4

11.12. Szabó Magda- Apám táncot jár 5

 11.13. Garaczi László: Wellness Tarzan 5
 Innen elolvasható.

11.14. Szabó Magda-Apokrif 5*
Ha még mindig részt vennék @cseri novellás kihívásán, ezt az írást biztos betenném a 12 legjobb közé. Képtelen vagyok túltenni magam Szabó Magda tehetségén. Olvasás közben újrafogalmazok mindent, amit ő jelent.


11.15. Szabó Magda- Az a szép, fényes éjszaka
Akár párja, vagy folytatása is lehetne az Apokrifnek, pedig nem is egymás mellett állnak a kötetben. A jászolban, a világra ébredő jelenlévők gondolatainak örvényében sétálunk.


11.16. Szabó Magda- A vízibornyú 5
Nagyon kedves írás.





Folytatás 1:

11.17. Szabó Magda- Névjegyek 
Kullogh Kamilla története, aki majdnem Szabó Elek felesége lett.



11.18. Szabó Magda-Sziluett 5
„Felkönyököltem, a szívem a fülemben dobolt. Ekkora keserűség, ekkora gyönyörűség, sós vízbe vetett az aznapi élet…”
Egy világdráma nyolc oldal alatt.
Bárány Tamás- Félszárnyú Pegazus kötetéből vannak a következő írások:

11.19. Fehér Klára- Kultúrest szombaton 5
Habkönnyű kis bohózat abból az időből, amikor a gyár kultúrális életének letéteményese a dolgozó volt.
11.20.Földeák János- Rövidzárlat 5
Egy fegyelmi tárgyalás előtti fél órában érdekes dolgok történnek az igazgatói irodában. Azaz, nincs is szükség arra a tárgyalásra.
11.21 Bárány Tamás- Szakítás 4
"A nők mindig zsarolnak- gondolta kedvetlenül. – A szívükkel, a lelkükkel, a testükkel, mindegy…
De mindig zsarolnak!"
11.21. Mesterházi Lajos A Kronidész-rejtély 5
Jó, még ezt az egyet elolvastam, kicsit előre, holnapra, de nem bírtam megállni.
A szépséges Europé találkozását ismerhettem meg Aklikertosszal, a gulyással. Termékeny találkozás volt, az már igaz.

11.22. Szabó Magda-Teréz esztendeje 5

11.23. Szabó Magda- Vendég almával 5

11.24.Szabó Magda-Parainesis 5

11.25.Raymond Jean-Xuan szavai R. de B. első elbeszélése  5

11.26. Raymond  Jean- Mese az ezredesről meg az obarrahról 5

11.27. Raymond Jean- A kormányozható kormányzó

11.28.Raymond Jean- Az üvegszem 5

11.29.Raymond Jean- A tekintet 5*

11.30.Raymond Jean- Az Illatok Folyója 5
Lírai, nagyon szép.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése