""Gyakran hallani manapság, hogy a gyerekekkel egyre reménytelenebb a helyzet, a pedagógus presztízse romokban hever, a kölykök bármit megengednek maguknak." Valami hasonló felütéssel kezdi könyvét Szekszárdi Júlia, aki habár bevallja, hogy gyakran nehéznek tűnik a dolog, de minden kemény szituációból van kivezető út. A tanár oldaláról közelít, saját tapasztalataiból merít, és azt mondhatom, hogy nem egy szokványos konfliktuskezelési könyv bevezetőjével kezdi meg mondanivalóját.
Az első fejezet az általános tudnivalókról szól, arról, mi kell a program sikeres megvalósításához. Nagyon hasznos és lelkesítő összefoglaló ez. Badarság volna kiemelnem belőle részleteket, mert rendkívül jó gyakorlati tanácsokat tartalmaz szervezésről, keretekről, a foglalkozások elemeiről, módszertani kérdésekről.
A második fejezet felveszi a könyv állandó ritmusát, azaz nyit egy elméleti háttérrel, ami körülbelül 1-2 oldalas összegzése az adott témának, majd jönnek a feladatok. Cél, eszköz, megvalósítás és a játékváltozatok formájában.
A második fejezet általában foglalkozik a konfliktusokkal. A harmadik a reális önismeretről szól. Majd sorban olyan témák következnek, mint előítéletek, agresszió, kommunikáció, szabálykövetés, versengés vagy együttműködés, és végül konfliktuskezelés. A szerző minden témához felsorakoztat néhány egyszerűbb vagy bonyolultabb játékot. Nem mondom, hogy minden feladat könnyű, gyors vagy akár kompakt. Mégis segít elindulni. Akiknek nem tetszett ez a kiadvány, nyilván emiatt pontozták le. Én is átlapoztam pár oldalt. Ezek a feladatok annyira összetettek, vagy olyan hosszú felvezetést igényelnek, amit a mindennapok beszorításában nem tudunk végrehajtani. Viszont egy nyári táboron, erdei iskolán, napközis vagy tematikus táboron belül simán hasznosíthatóak még ezek is. Egyértelműen ajánlom pedagógusoknak, gyermekekkel foglalkozóknak, csoportozóknak!
Az első fejezet az általános tudnivalókról szól, arról, mi kell a program sikeres megvalósításához. Nagyon hasznos és lelkesítő összefoglaló ez. Badarság volna kiemelnem belőle részleteket, mert rendkívül jó gyakorlati tanácsokat tartalmaz szervezésről, keretekről, a foglalkozások elemeiről, módszertani kérdésekről.
A második fejezet felveszi a könyv állandó ritmusát, azaz nyit egy elméleti háttérrel, ami körülbelül 1-2 oldalas összegzése az adott témának, majd jönnek a feladatok. Cél, eszköz, megvalósítás és a játékváltozatok formájában.
A második fejezet általában foglalkozik a konfliktusokkal. A harmadik a reális önismeretről szól. Majd sorban olyan témák következnek, mint előítéletek, agresszió, kommunikáció, szabálykövetés, versengés vagy együttműködés, és végül konfliktuskezelés. A szerző minden témához felsorakoztat néhány egyszerűbb vagy bonyolultabb játékot. Nem mondom, hogy minden feladat könnyű, gyors vagy akár kompakt. Mégis segít elindulni. Akiknek nem tetszett ez a kiadvány, nyilván emiatt pontozták le. Én is átlapoztam pár oldalt. Ezek a feladatok annyira összetettek, vagy olyan hosszú felvezetést igényelnek, amit a mindennapok beszorításában nem tudunk végrehajtani. Viszont egy nyári táboron, erdei iskolán, napközis vagy tematikus táboron belül simán hasznosíthatóak még ezek is. Egyértelműen ajánlom pedagógusoknak, gyermekekkel foglalkozóknak, csoportozóknak!
Összességében egy nagyon inspiráló könyvet kapunk a kezünkbe, már, ha
olyan szerencsések vagyunk, hogy valahogy megkaparintjuk. Ugyanis
beszerezni szinte lehetetlen.
A kötetem jelenleg ilyen állapotban van, pedig már jócskán kijegyzeteltem a könyvtári példányt.
Kitaláltam egy játékrendszerezőt. Íme.
Egyelőre kitűnően tudom használni, de majd az idő bizonyít. Ide egyéb játékötleteket is be lehet majd sorakoztatni.
Hozott pontszám: 5
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése