2017. augusztus 7., hétfő

Szabó Tünde Rácsok (Balla Adrienn 5.)

Most kapaszkodjon meg mindenki, aki él és épp olvas engem, mert szerintem ilyet még  senki nem látott! 



Egy öt részből álló sorozatból elsőként a  befejező kötetet olvastam. Persze ennél már csak az lenne nagyobb kunszt, ha a negyedikkel folytatnám, és így tovább, szépen visszafelé. 
Eszement ötlet volt ez így is, nem hiszem, hogy tradíciót csinálok belőle. 

Akik végigolvasták a sorozatot, valószínűleg minden kérdésükre választ kaptak. Én, aki csak a lezáró részt olvastam, azon kívül, hogy nem éltem át a történet feszültségét, nem izgultam a szereplőkért, nem gyártottam saját kis válaszokat, egy önmagában is teljesen érthető és élvezhető kötetet kaptam. Ennek oka, hogy sok apró, az eseményekbe simuló emlékeztetőt kapunk a szerzőtől, ami remek, hiszen gyakran hosszú idő telik el az előző rész megjelenéséhez képest. 
Adrienn a történet 11. osztályos főhőse egy igazi belevaló csaj, merész, vakmerő, impulzív, így nem csoda, hogy kalandokban bővelkedik az élete még akkor is, amikor szobafogságban van. Már pedig a történet elején pontosan ez van. Egy internetmentes, telefonmentes börtönben tölti a téli szünet napjait, miközben a többiek épp szilveszteri bulikban tombolnak. A sulival azonban majdnem minden visszatér a régi kerékvágásba. A fiatal lány barátaival nem áll el nyomozással, ki akarja deríteni, hogy ki küldte neki a titkos információkat tartalmazó pendrive-okat, kivel sustorog a telefonban szívszerelme, és az apja ügyének is a végére akar járni. 
A cselekmény rendkívül pergő, gyors és intenzív, csoda, hogy ez a sok minden belefér 360 oldalba. Viszont ez annak a rovására ment, hogy a fiatalok életében fontos szerepet játszó érzések és érzelmek bemutatását mellőzni kellett. Lehet, hogy a korábbi részeknél ez már eléggé hangsúlyos volt, most viszont hiányoltam. A szerelmi szálat kifejezetten gyengének tartottam, és bevallom nem is vettem komolyan. Akárcsak az osztályban dúló ellenségeskedést.

A kortárs ifjúsági könyv szerelmeseinek bátran ajánlom a kötetet, de kivételesen ne ezzel a résszel kezdjék a sorozatot!

Hozott pontszám: 4

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése