"Felhúzta kesztyűjét, hanyagul tisztelgett, s a néptelen, visszhangos
előcsarnokban megindult a lefelé vezető lépcsőhöz, hogy lejusson a metró
meleg fényekkel hívogató, föld alatti folyosójába. De nyomban
megtorpant, a fordulóban náthás hang feltartóztatta:
-Forduljon vissza polgártárs, elment az utolsó vonat?"
-Forduljon vissza polgártárs, elment az utolsó vonat?"
Részlet Jurij Bondarev -Csend könyvéből
Képtelen vagyok választani a sok szép kép közül, nézzétek meg az egész fotósorozatot!
A moszkvai metró szépségéről már az első, mindössze tizenegy
kilométeres vonal 1935-ös megnyitása óta áradoznak világszerte, de az
azóta megnyílt újabb állomások és az orosz fővárost immár 333
kilométeren át behálózó vonalak is öregbítették a szocializmus
technológiai és ideológiai győzelmét hirdető, brit mérnökök és
specialisták találékonyságának és tehetségének köszönhetően megszületett
hírnevét.
Az óriási domborművekkel, freskókkal, márványszobrokkal, mozaikokkal
és lenyűgöző csillárokkal gyakran teletömött állomások közt járva
könnyen a két világháború közt még jócskán bálok tömegét tartó felső
tízezer palotában, vagy épp egy modern milliárdos dácsájában érezhetjük
magunkat.
Egy kanadai fotós, David Burdeny 2014 és 2015 folyamán Russia: A Bright Future (Oroszország: Egy fényes jövő) címet viselő sorozatának készítése közben összesen
két hetet töltött a díszleteknek beillő állomásokon, és a profi fotósok
közül jó eséllyel elsőként fotózta végig őket utasok nélkül.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése