2019. július 23., kedd

Gulvin, J.M. - Hosszú számolás

Egy huszárvágással kiléptem a magzatburkomból, elhagytam a jó meleg komfortzónámat, és olvastam egy krimit. 
Mivel elég rég, körülbelül a szülés körüli depresszív időszakban olvastam ilyet, így nulla összehasonlítási alappal tudom majd csak értékelni a könyvet. De nézzük csak, mire számíthat az, aki hasonlóra vállalkozik!

Szóval, a Drága kis szívem után kellett valami, ami kihoz egy kicsit a hangulatból, de Sándor Erzsi könyve, ahogy írtam, nem volt jó választás. Így azt gondoltam, hogy egy izgalmas, fordulatos bűntény megoldása orvosol itt minden problémát. Valahogy így is lett. A Hosszú számolás közkedvelt könyv krimirajongó ismerőseim között, szóval azért  biztosra  mentem.

Quarrie texasi ranger - na ilyennel se volt dolgom-, egyedül neveli tízéves fiát, akivel a történet elején éppen harcsázni indulnak a folyóhoz, ahol hatvan évvel ezelőtt, 1905-ben egy vonat siklott ki, majd süllyedt el. Már rögtön itt megtudjuk, hogy mi az a számolás, amit a cím jelez. A másodperceket jelöli, amit az ember a víz alatt el tud tölteni. A víkend nem tart sokáig, mert halfogás közben találnak a mélyben egy gyerekkoponyát.  Már ez a kis kirándulás is megadta a könyv alaphangulatát, mely alapvetően egy férfias, ugyanakkor érző világot fest le, ahol a barátság és a család is fontos szerepet kap.
Visszatérve a munkához a rangert egy öngyilkossághoz riasztják, ahol egy veterán hős tartott pisztolyt a fejéhez. Quarrie-nek az első pillanattól kezdve világos, hogy itt gyilkosságról van szó, de a helyi seriff másként vélekedik. Már el is engedné a történetet, amikor kiderül, hogy egy közeli gyilkosság, ahol egy ötven körüli nő arcát verték péppé, összefüggésben állhat a veterán halálával. Mint útjelző bóják, egyre másra tűnnek fel a látszólag véletlenszerűen meggyilkolt emberek. A szálak egy hat hete leégett speciális, bűzözőket kezelt pszichiátriai intézet falai közé vezetnek, ahol a tűzesetben eltűnt néhány ápolt is. Talán a lángok emésztették őket fel, vagy itt bolyonganak valahol az erdőben? Egy ilyen eltűnt Ishmael, aki az öngyilkos veterán fia volt. Az ő ikertestvére Isaac, aki éppen akkor érkezett haza a vietnámi háborúból, és azzal kell szembesülnie, hogy apja meghalt, testvére eltűnt. 
Az események begyorsulnak, a kórház személyzetéből is sorra tűnnek el az emberek. Mi folyik itt? 
Quarrie ranger mindvégig nyomában van a kegyetlen gyilkosnak, de nem segíti tevékenységét, hogy mindenki egy közös titkot takargat. Vajon mi zajlott az intézmény falai között?

A csavaros történet mindvégig tartogat meglepetéseket olvasója számára. Ugyanakkor az apró elejtett nyomok segíthetnek megtalálni nekünk is a megoldást. Erre mondják, hogy én is végig jó nyomon jártam, persze azért erre nem számítottam. Már magáért a hangulatáért is érdemes elolvasni a könyvet, mely szerencsére nem túlzottan kegyetlen és véres, legalábbis ábrázolásában.

Utólag azért van, amit nem értek, azért a pontlevonás.

Hozott pontszám: 4

 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése